Zkušenost s novými zuby z Turecka – průběh, cena, a postřehy

V tomto článku se dozvíte osobní zkušenost a pár postřehů jedné z našich klientek, která se s námi vydala do Turecka za novými zuby. Podělí se o své pocity, ale také popíše celý průběh cesty, na kolik vlastně nové zuby v Turecku vyjdou a to včetně letenek, osobního doprovodu a tlumočení. Je to její autentická zpětná vazba a příspěvek jsme uveřejnili, tak jak jej sama napsala.

Jmenuji se Dagmar, jsem z Brna, je mi 57 let a mám paradentózu. Chtěla bych všem, co ještě váhají, podrobně popsat svou zkušenost s rekonstrukcí zubů na klinice Şengel v Istanbulu.

Agenturu ČeskoTurecko jsem si vybrala čistě intuitivně na netu a má intuice mě nezklamala. Komunikace s panem Hnátkem, klinikou i tlumočnicí byla již od počátku perfektní. Agentuře jsem zaslala RTG snímky, fotky chrupu, nákres stávajícího chrupu a nákres nového chrupu se specifikací požadovaného zákroku (viz dokument níže – chybějící stoličky, uvolněný, 15 let starý, můstek na horní čelisti).

Na základě těchto podkladů mi klinika obratem vypracovala podrobnou cenovou nabídku ve dvou fázích s odstupem 3 měsíců.

nové zuby Turecko cena

První fáze – zavedení implantátů

S panem Hnátkem jsme domluvili termín první fáze v listopadu 2023 s pobytem na 9 nocí. Pan Hnátek zajistil zpáteční letenku i s online odbavením (online check-in), pobyt v pětihvězdičkovém hotelu 250 m od kliniky a VIP transport z letiště na hotel. Letěla jsem odpoledne z Prahy do Istanbulu na letiště Sabiha Gökçen (SAW) společností Pegasus. Před letištěm jsem se nahlásila jménem na daném stanovišti a byla jsem posazena do luxusní dodávky (viz. foto), která mě dovezla na hotel.

VIP transfer z letiště na hotel - Turecko

Druhý den odpoledne mě na hotelu vyzvedl pracovník kliniky a odvedl mě na specializované pracoviště RTG kousek od hotelu, kde mi udělali kompletní snímky stávajícího chrupu. Třetí den odpoledne již proběhl zákrok. Dr. Şengel (majitel kliniky a čelistní chirurg) vytrhl zbývající zuby v horní čelisti a zasadil 6 implantátů (z RTG zjistil, že mám nízkou čelist a po konzultaci se mnou přidal další 2 implantáty) pro následnou zubní náhradu o 12ti korunkách. Do spodní čelisti zasadil 3 implantáty pro jednotlivé chybějící stoličky. Před zasazením každého implantátu kost vyztužil hmotou (bone graft) a v konečné fázi upravil a sešil dásně (sinus lifting). A to vše během 2 hodin!

Sengel Klinika Istanbul Turecko

Zákrok byl absolutně bezbolestný – anestézie je velmi silná a dlouhotrvající. S sebou jsem dostala antibiotika, antiseptický sprej a silné léky na bolest, které jsem brala jen 3 dny (žádná bolest ani po odeznění anestézie). Za 4 dny mi vyndali stehy, udělali otisky horní čelisti a 2x jsem byla na zkoušce prozatímní snímací zubní náhrady, se kterou jsem odletěla domů. Na letiště mě odvezl opět VIP transfer.

Druhá fáze – nasazení nových zubů

Druhá fáze proběhla v únoru 2024 s pobytem na 12 nocí. Tentokrát jsem letěla z Vídně společností Turkish Airlines taktéž na letiště SAW. Letiště ve Vídni je jako to v Praze a mezi oběma společnostmi není velký rozdíl. Odvoz na stejný hotel proběhl jako minule.

Druhý den mi Dr. Şengel nasadil na implantáty nástavce a předal mě do péče Dr. Ahmeta, který mi následující den zbrousil 9 spodních zubů, provedl veškeré otisky a zakryl zbroušené zuby plastovou krytkou. Pak jsem obden chodila na další otisky a zkoušky nových zubů. Den před odletem mi bylo nasazeno 24 nových korunek.

Nové zuby z Turecka - výsledek

Ještě pár osobních postřehů:

• Klinika je maličká, doktoři i manažerka jsou velmi milí a pečliví – cítila jsem se tam velmi příjemně.
  • Doporučená doba pobytu v jednotlivých fázích je nutná, berte to i jako dovolenou.
  • Pokud neumíte turecky ani anglicky, vůbec nevadí. V ordinaci Vám stačí znalost tří anglických slovíček: otevřít, zavřít, bolí? Složitější komunikaci s doktorem mi překládala tlumočnice paní Monika – doktor jí volal ze svého telefonu. Paní Monika i pan Hnátek mi byli k dispozici po celou dobu na WhatsApp a věnovali se mi i v případě jakýchkoliv jiných dotazů, např. kam na nákup, na výlet, na jídlo apod.
  • Možností na výlet i poznávání okolí hotelu je mnoho. Doporučuji ale výletování v první fázi, kdy máte dostatek volného času v době hojení po zasazení implantátů. Ve druhé fázi docházíte často na kliniku.
  • Snídaně na hotelu jsou formou bohatého bufetu. V okolí je spousta mini marketů a malých bister – jídelen s polévkami a hotovým jídlem, vystaveným ve vitrínách, takže stačí jen ukázat. Jídlo je vynikající a ceny jsou poloviční. Já jsem si oblíbila Balkánské bistro, kde měli velký výběr i bezmasých jídel. Doporučuji platit všude kartou, kurz je mnohem nižší.

Jak probíhala platba?

Za zajistění letenek jsem na základě faktury platila přímo agentuře ČeskoTurecko v Kč bankovním převodem. Za zákrok se platí v EUR před každou fází bankovním převodem klinice. Já jsem odlétala narychlo a po vzájemné domluvě jsem platila v hotovosti na klinice před zákrokem.

Na kolik mě vyšly nové zuby v Turecku?

2x zpáteční letenka do 20.000 Kč, 2x cestovní pojištění do 1.000 Kč, lékařské zákroky + 2x VIP transport + ubytování 21 nocí + tlumočnice do 8.400 EUR. Ceny berte jako orientační, jsou z listopadu 2023 a února 2024.

Jestli uvažujete i vy o rekonstrukci chrupu v Turecku, vřele doporučuji zákrok na Şengel klinice, se kterou spolupracuje agentura ČeskoTruecko. Pokud máte další dotazy, obraťte se na pana Hnátka, který vám je rád zodpoví: info@ceskoturecko.cz

Vrátila jsem se z Turecka nejen s krásným a plně funkčním chrupem, ale i s úžasnými dojmy z prostředí a lidí, se kterými jsem přišla během pobytu do styku.

Pokud vás zajímají další osobní zkušenosti našich klientů, podívejte se na další příspěvky:

Napište nám pro konzultaci zdarma, ozveme se zpět

* Pole označená hvězdičkou jsou povinná.